5 Mart 2010 Cuma

Selin’in Kitaplığından...-5

Bu hafta sıra, çizimlerini çok beğendiğim Feridun Oral’ın Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan KIRMIZI ELMA kitabında. Ankara’ya kar yağacak diye beklediğimiz günlerden birinde almıştım. Kitap kar yağışlı, soğuk bir kış günü acıkan bir tavşanın ormandaki bir ağaçta kalan tek bir tane kırmızı elmayı alabilmek için dostlarından yardım istemesiyle başlıyor. Sırayla kır faresi, tombul tilki ve hatta uykusundan uyandırdıkları koca ayı tek tek elmayı düşürmeyi deniyorlar ama başaramıyorlar. En sonunda birlikte hareket edip komik bir şekilde kırmızı elmayı düşürüyorlar. Sonra da paylaşıp birlikte yiyorlar ve koca ayının ininde uykuya dalıyorlar. Selin kitabı o kadar sevdi ki aynı akşam tam 4 kere okuduk. Sonraki 2-3 gün kitabı elinden düşürmedi hatta salona bile getirdi. Çizimleri, anlatımı son derece yalın bir kitap. Kış mevsiminde geçtiğinden olsa gerek çok canlı renkler kullanılmamış ama bunun yarattığı sadeliğin ve dinginliğin iki yaşındaki bir kız çocuğu için bile çekici olduğunu söyleyebilirim:)

1 yorum:

  1. bu kitap çok ilgimi çekti, böyle sade dingin kitapları ben de seviyorum, hele de kar varsa içinde bayılıyorum
    hiç iş bankası ve yapı kredi kitabımız yok bizim, buralarda bulamadım sanırım kipiden alacağım
    kitap yazılarının devamını sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails