11 Kasım 2008 Salı

Haftalık Menü (Kızım için)

Aylarca uzuun uzun düşünüp ‘Evet, artık buna vakit ayırabilirim’ deyip 2 dakika içinde şans eseri (bunun için de aylarca düşünmüştüm tabii!) blog ismi de bulunca açıverdim gitti. Ama hani derler ya ‘kazın ayağı öyle değilmiş.’ Blogu açtığımın ertesi günü bir heves yazıvereyim dedim ve Heyhat! Memleketimin şahane!? uygulamalarından biriyle karşılaştım. İlk şaşkınlığın ardından protestolar filan...Bloglar açıldı açılmasına ama bu sefer de ben bir şeyler yazabilmek için gereken zihin açıklığına bir türlü kavuşamadım. Çünkü tüm dikkatimi son teslim tarihini geçireli bir aydan fazla olan kitap redaksiyonuma vermem gerekiyordu. Hala da vermem gerekiyor, çünkü bir türlü bitmiyor. Kitap çok güzel, çeviri çok iyi ama vakit yetmiyor. Şu süper annelerden olma gibi bir derdim yok ama madem bebeğime bakmak için evdeyim, çalışmıyorum bari hakkını vereyim diyorum, dediğimle kalıyorum. Hiç bir şeye de yetişemiyorum. Kısacası Kurban Bayramı’na kadar redaksiyona devam.

Bu arada hayat devam ediyor. Dışardakiyle ilgilenmekten vazgeçeli epey oldu, elbette ev içindeki hayattan bahsediyorum. Bu hayatın önemli bir kısmını 9,5 aylık bebeğime bugün değişik ne yedirsem acaba sorusuna cevap bulmak ve uygulamak kaplıyor. Pratik anne’nin haftanın menüsü uygulamasını yürekten destekliyorum. Kızım için hazırladığım haftalık menü şöyle:

Pazartesi (yani dün): Kıymalı Sebze Yemeği – Tarhana Çorbası (Anonim)
Salı ( yani bugün): Kıymalı Sebze Yemeği – Balkabaklı Muhallebi
Çarşamba: Tavuklu Ispanak Yemeği – Tahinli Havuç Çorbası ( Bkz. Mevsimlerle Gelen Lezzetler - Tijen İnaltong)
Perşembe: Pirinçli Kabak Mücver – Yoğurtlu Karnıbahar Çorbası (Bkz. www.bebegimneyesin.com )
Cuma: Kestaneli Hindi – Elmalı Kereviz
Cumartesi: Balık – Patatesli Brokoli Çorbası
Pazar: Tavuklu Mercimekli Balkabağı – Yayla Çorbası (Anonim)

Parantez içinde nereden alındığı belirtilmemiş tarifler benim kendi tariflerimdir. İsteyenlere memnuniyetle gönderebilirim. Tüm bebişlere afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails